Dagens träning 7/5


Red som sagt ut med Anna idag :) Eyeo var väldigt framåt och positiva på lite arbete, aa till en början iallafall. Han klev på fint i traven och det kändes i hela Eyeo att han tyckte det var superkul att få komma ut i skogen, vi travade en bit och efter det tog vi en galopp, efter det hade jag en studsande häst. Det blev knappt någon trav efter det, när vi travade brevid varann så föll Eyeo in i galopp hela tiden. Eyeo tyckte väl att det blev så jobbigt att trava eller så var det bara en explosion inom honom som tittade fram.

Men det är så skönt att jag har ridit så mycket dressyr med honom, han är så mjuk och känslig i munnen så jag behöver knappt ta någonting i honom när jag vill att han ska bromsa. Och han drar inte och tar aldrig bettet. Min finaste prins! Nu ska jag anmäla mig till pay and jumpen :D

Hejhopp♥






Här kommer även lite bilder från träningen igår :)




Kommentarer
Postat av: josefine m. ridtravaren Bellie

Vart är det pay and jump? Jag letar som en tok :o Enda jag vet av är medskogs.. Men vill hellre till en riktig klubb.

2011-05-07 @ 20:48:38
URL: http://minfux.blogg.se/
Postat av: josefine m. ridtravaren Bellie

SV: Jahaa oki! =) Timrå blir det

2011-05-08 @ 08:17:57
URL: http://minfux.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0