Varför?


Hejsan!

Har suttit och funderat på det här ett tag nu. Det stör mig nästan att folk som inte kan ett piss om varmblod, tar sig an ett. Varför skaffar man sig en avdankad travhäst när man bara ridit några år och inte har grunderna alls för att utbilda.

Att skaffa sig en avdankad travhäst är precis likadant som att skaffa sig en unghäst, båda är outbildade. Men det är på något sätt som att folk tror att om hästen är gammal så spelar det ingen roll. Då är den redan "utbildad" för att den har några år på nacken. Men så är det inte alls, en gammal outbildad häst är lika som en ung outbildad häst.

Och sen har jag sett flera styckna som inte alls kan rida, och slänger på ett pelham och tycker hästen var skit duktig för att den krökte på nacken. Och bara för att det gick så "bra" så ska dom ut och tävla.

Haha men hallå?

Hur tycker ni gällande varmblod, ska man ha mycket erfarenhet när man tar sig an ett? varför/varför inte?

Jaja, ska sluta vara less nu och bli glad och fara till stallet, dags för hagmockning i det blåsiga vädret, önska mig lycka till!

Hejhopp♥


jag och chester i kramfors tror jag

Kommentarer
Postat av: Felicia & ridtravaren Stardom

Hållar med! Blir så irriterad på dessa människor! Såna som bara flänger runt och ränkar med att hästen gör allt själv.

Har inte sett så många okunniga med pelham. Pessoa med tygeln i nedersta ringen är de jag sett mest...!

Och de där med att tävla stör jag mig också på :P Man ger väl sig inte ut på en tävling med ett halvblod om inte hästen klarar att hoppa hindrena, så vad säger att de är ok om man har en travare? :P

2011-03-24 @ 18:30:00
URL: http://lifeofstardom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0