Godmorgon!


Hej på er!

Har ju vart lite frånvarande här nu ett tag. Men nu ska jag försöka vara tillbaka. Tänkte börja med att berätta att Eyeo fick sin vilodag i lördags. Och på söndagen red jag dressyr. Och i måndags hopptränade jag.

Hoppträningen gick så jäkla bra. Han blir som en magnet framför hindrena, han blir peppad så fort han ser ett hinder. Det är kul att se det, eftersom då vet jag att han tycker det är roligt att hoppa. Vi hoppade iallafall ett litet svårare hinder eftersom det var bom studs rättuppstående med bara en bom. Vi la upp det på 90cm i slutet, och han tog det galant, ingen tvekan från något håll. Jag är så stolt över min pärla.



Igår så släppte jag honom i paddocken, och som jag trodde hade vårkänslorna tittat fram. Han busade som tusan, bockningar, bakutsparkningar. Sen rullade han sig även i den finfina sanden, och blev alldeles "lerig" och blöt.

Stannade även hemma från skolan idag. Måste åka och kolla till Eyeo, Anna hade släppt ut hästarna imorse och han hade knappt ätit något under natten, men jag misstänker att det kan bero på pälssläppet. Men ska iallafall ut och kolla tempen och ev. byta ut höet till lite blötare. Uppdaterar senare om hur han mådde!

Nu ska jag kila

Hejhopp!♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0