Hästar jag ridit i mina tidigare dagar!


Vivianne som hon hette om jag inte minns helt fel, kallades iallafall för Vivvi. Henne red jag nästa ett år om jag inte minns helt fel, detta var alltså rätt längesen. Hon är isabellfärgad och är av rasen gotlandsruss.

Kategori: B-ponny
Ålder: ?
Kön: Sto



Ronja var den första ponnyn jag tävlade lokalt med, kommer inte ihåg riktigt när det var men antingen sommaren 2005 eller sommaren 2006. Hon står fortfarande på ridskolan efter ungefär 13år som ridskolehäst. Hemskt... Men hon var en riktigt bra första ponny att tävla på, vi tog faktiskt hem en 3:e plats :)

Färg: Borkfärgad
Ålder: 19år
Kategori: D-ponny
Kön: Sto





Jonatan eller Jonte som han kallas, red jag nångång då och då. Han står nu i mitt nuvarande stall och ägarna är dom som bor där :) En riktigt trevlig valack!

Färg: Avblekbar skimmel
Kategori: D-ponny
Kön: Valack




Pralin som han kallades var en jättefin storhäst som jag fastnade för. Trots att jag var rätt liten älskade jag att rida denna häst, han hade stora luftiga gångarter och han var pigg och framåt, honom tävlade jag i dressyr fast bara klubbtävlingar.

kategori: Storhäst
Kön: Valack
färg: Mörkbrun




Bella 459 hette denna häst fast kallas för Bella, hon var så jäkla rolig att rida. Hon var pigg och framåt och lite busig. En genomsnäll häst som jag sent kommer glömma

Ras: ?
Kön: Sto
Kategori: B-ponny
Färg: Skäck




Rusty var en jätte rolig häst att rida, han var en jäkel på allt möjligt. Han var så känslig och i sådant litet format trots att han var storhäst nu springer han dock på dom evigt gröna ängarna

Kön: Valack
Färg: Brun
kategori: Storhäst




Detta var bara ett fåtal hästar jag ridit, men jag börjar nu så hinner inte skriva något mer. Men skriver vidare om det lite senare :)

Hejhopp♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0