Dagens träning 5/4


Struntade i att hoppträna idag eftersom det blev så sent, så tar det imorgon istället. Idag fick det bli lite longering.
Han har alltid haft problem att fatta galopp när han har inspänningstygel, men nu har han fått ännu bättre galoppmuskler och kunde ta båda galopperna inspänt. Han var så duktig och avslappnad. Dock så har han börjat tro att när jag står på backen i paddocken så är det lek som gäller, så är ju inte fallet. Så han ville leka med mig och började med att göra en liten bakutspark mot mig, då blev jag icke så glad och visade honom att det är fel. Han förstod direkt att så får man inte göra och skötte sig superbra resten av longeringen!!

Men som sagt imorgon blir det iallafall hoppning! Och nu ska jag krypa ner i sängen för jag är så jäkla trött.

Hejhopp♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0